• Spadłeś mi z nieba. Od dłuższego czasu chciałem coś zmienić i przełączyć się na tryb „zdrowo”. Niby wiedziałem co mam robić, ale nie niekoniecznie wiedziałem od czego zacząć. Potrzebowałem takiego „zrób to, to i to!”. Piję zdecydowanie za mało wody. Chyba zainstaluję już aplikację o przypominaniu o tym. I smoothies – już się nie mogę doczekać. A sport? Rower – to lubię!

    http://brewilokwencja.blogspot.com

    • Dziękuje! Aplikacje do wody polecam bo sam z nich korzystam, smoothies to po prostu must have dla każdego człowieka, który chce być zdrowy.
      P.S.
      Daj znać jak wyszedł Twój pierwszy Smoothie 🙂

  • Pewnie, że warto! Jednak nie zawsze ma się na tyle siły, aby tak wiele zmienić, w takich sytuacjach wykorzystać metodę małych kroczków 😉

    • Dokładnie tak! Dobrze jest zacząć wprowadzać każdy z tych nawyków oddzielnie, ale systematycznie. Człowiek ani się obejrzy jak będzie stosował wszystkie te sposoby w swoim życiu 🙂

  • Przemysław Piątek

    U mnie jest duży problem z wysypianiem się. Późno chodzę spać i przez to chodzę niewyspany bo rano praca. Czasem po siłowni czy po piłce też ciężko mi się wieczorem położyć spać. Ale się z tym męczę o długiego czasu i jakoś się przyzwyczaiłem

  • FitTogether

    Zdrowe nawyki to jest to! Stosuje wszystkie prócz jednego…. wysypiania się. Jest to najtrudniejsze do zrealizowania gdy ma się pod opieką 4 m chrabąszcza ; d

    • Nie wierze! Dla wszystkich wysypianie się jest najtrudniejsze 🙂

      To chyba stała cecha czasów, w których żyjemy 🙂

  • U mnie jest najgorzej z tym wysypianiem się :/

  • Zdecydowanie trzech nie spełniam, koniecznie muszę nad nimi popracować. 🙂 Od razu zacznę jeden wdrażać. 🙂

  • ja bardzo długo nie mogłam się przekonać do aktywności fizycznej – lata spędzone na wf były dla mnie koszmarem, w życiu nie byłam na siłowni, nie uprawiałam sportu. W OGÓLE się nie ruszałam. dziś zastanawiam się, jak to jest możliwe, bo odkąd przypadkiem trafiłam na pole dance, ćwiczę prawie codziennie – sala, siłówka, rozciąganie i tym podobne 🙂 myślę, że nie ma ludzi, którzy nie lubią sportu, a są jedynie tacy, którzy nie trafili jeszcze na swoją dyscyplinę.

    • Ja od zawsze uwielbiałem aktywność fizyczną. Byłem bardzo, bardzo aktywnym dzieckiem. Ale faktyczne wydaje mi się, że niektórzy po prostu muszą trafić na swoją dziedzinę by się zajarać sportem 🙂

  • Z punktem 4 mam problemy…

  • Bardzo fajne zestawienie 🙂 Zaskoczyo mnie, że wszystkie wymienione punkty regularnie goszczą w moim życiu. Ruch, nawodnienie i sen są jednak dla mnie kluczowe.

    Bardzo dziekuję za podlinkowanie do mojego wpisu blogowego 🙂

    • To znaczy, ze jesteś zdrowym człowiekiem. Masz jakieś swoje zdrowe nawyki, które mogłabyś polecić?

      Nie ma za co. Napisałaś świetny artykuł!

      • Mam taką nadzieję, że jestem zdrowym człowiekiem. Na pewno bardzo staram się nim być 🙂
        Dla mnie osobiście największą zmianą była zmiana diety. Po przejściu na dietę roślinną dopiero zrozumiałam, co to znaczy czuć się dobrze.

        Na pewno polecam pić wodę z cytryną zaraz po przebudzeniu. Świetnie pobudza nasz organizm i metabolizm. Postarajmy się zjeść w ciągu dnia przynajmniej jeden posiłek surowy jak smoothie, czy wielką porcję sałaty z różnymi warzywami. Smoothie są świetną opcja na dostarczenie witamin i minerałów oraz przemycenie zieleniny jeśli za bardzo jej nie lubimy.

  • Iwona Kmita

    Proste, a jakie prawdziwe. Ma jednego wroga – lenistwo. To wróg nasz powszedni.

  • Agnieszka

    Nie lubię pić wody 🙁

  • nie sposób się nie zgodzić;)

  • Łodyżka Blog

    Mnie nie trzeba przekonywać, sama drążę krople w skale zdrowego odżywiania więc wiem jakie to ważne 🙂 Uściski i zielone pozdrowienia 🙂

  • Jaglusia

    Stosuję wszystkie. Jestem z siebie dumna, że odżywiam się zdrowo i ważne- że to utrzymuję. Więc ludzie! nie zwlekacie z tym! Na pewno wasze ciało się odwdzięczy 🙂 Zapraszam do siebie 🙂 https://jaglusia.wordpress.com/

  • Stosuję wszystkie te zasady, choć blogi które odwiedzam dotyczą ostatnio raczej duchowości i świadomości, niż typowego zdrowego stylu życia czyli np. odżywiania. Ale poniekąd się chyba łapią, bo ze świadomości bierze się wszystko inne – choćby to, żeby być dobrym dla swojego ciała i karmić je tym, co najlepsze 🙂 A w ogóle brawo za gotowanie! Mężczyzna który dobrze gotuje to skarb…i wciąż niestety rzadkość, chyba za sprawą przestarzałych stereotypów 🙂

    • Też mi się tak wydaje, że duchowość i świadomość, często łączą się z dbaniem o ciało i o zdrowie 🙂 Z tego co obserwuję to ostatnio niestety nie jest to taka rzadkość, ale dzięki 😀

  • Dobre zasady i warto się nich trzymać chociaż w praktyce różnie wychodzi 🙂

  • Zgadzam się ze wszystkim, ciągle walczę o wprowadzenie regularnego uprawiania sportu, trzymaj kciuki by mi motywacja nie spadła:)

  • Zgadzam się z prawie wszystkimi punktami 🙂

  • Jasne, że stosuje te zasady. Slow life jak najbardziej. Wege – więc świadome żywienie od dawien dawna. Gotowanie czasem sama lub z domu rodzinnego. Dużo ruchu – bieganie czasem siłownia. Wszystko w zgodzie z organizmem. 🙂

  • Kilka z nich stosuję, a pozostałe chętnie wprowadzę w życie 🙂

  • Coś jak 7 nawyków skuteczne go działania Coveya 😉
    Ja polegam na wysypianiu się no i ze zdrową dietą bywa różnie 😉

  • shoppingtis.pl

    Niby proste, ale w codzienny pośpiechu łatwo o nich zapomnieć

  • Aga Antosiewicz

    Wysypianie się. Tego jeszcze brakuje… 😉

  • Stosuję większość z tych zasad:) Póki co najgorzej wychodzi mi punkt dotyczący wysypiania się, jednak cały czas nad tym pracuję, bo już nieraz przekonałam się, jak bardzo sen wpływa na samopoczucie, zdrowie i produktywność.

  • Do mojego zdrowego żywienia dietetyk na pewno by się przyczepił i coś znalazł, ale im w końcu za to płacą. Mam takie przyzwyczajenie, że nie wyjdę z domu bez zjedzenia chociaż jednej kromki chleba. Inaczej tak mnie ściska w żołądku, że nie potrafię myśleć. Gotować sam nauczyłem sie dopiero 3 lata temu – na studiach. Poza tym, że wiem co jem uważam to za świetną frajdę, jeśli ktoś potrafi trochę improwizować 😀 Warto zadbać o te dobre nawyki 🙂

  • Gotuję sama i to jakaś pociecha 🙂 Staram się też ruszać ale nie wychodzi mi to tak jakby mogło i tu mam dużo do nadrobienia. 🙂 Dziękuję za udział w linkowym party i zapraszam serdecznie na kolejne już w piątek 🙂

  • Oj chciałabym się wysypiać, chciała. Ale czasem mając dzieci ten nawyk mimo wielkich chęci jest wręcz niewykonalny 😉

  • Staram się stosować te wszystkie zasady i mam nadzieję, że moje ciało będzie mi za to wdzięczne 😉

  • Niestety nie stosuje wszystkich nawyków, ale jestem na dobrej drodze😀

  • Z punktem 4 najgorzej u mnie. A to własnie wysypianie najbardziej wpływa na nasze samopoczucie i produktywność. Trzeba i tą sferę doprowadzić do perfekcji 🙂

  • No to ja już mam te nawyki:)

  • Uwielbiam gotować! Dzięki temu poznaję nowe smaki, kompozycje i doskonale wiem co jem 😉

  • Wow, stosuje wszytskie na co dzień 🙂

  • Rady niby proste, ale łatwo się z nich wyłączyc,jeśli jest się początkującym 🙂 Ja zaraz ide pocwiczyć! 🙂

  • Super porady 🙂
    Większość z nich stosuję, a najbardziej lubię gotować dla siebie i spać tyle, ile potrzebuję.
    Dzięki za polecenie podcastu i artykuł o śnie 🙂

  • Bardzo dobry wpis, szczególnie dla osób, które chcą coś zmienić w swoim stylu życia, ale nie bardzo wiedzą z której strony ugryźć 🙂 Jeśli o mnie chodzi, to praktykuję chyba wszystkie 7 nawyków. No, może problem jest z nr 6, bo znajomych często trudno przekonać, że łyżwy albo rowery mogą być lepszą alternatywą dla piwa i pizzy 🙂 Pozdrawiam!

    • Znam ten ból. Na szczęscie mam sporo aktywnych znajomych. Także zawsze się coś znajdzie 🙂
      Jakie zdrowe nawyki Ty polecasz?

      • Do tego, o czym wspomniałeś w poście dodałabym nawadnianie organizmu, efektywny wypoczynek – nie przed telewizorem i komputerem, a najlepiej na świeżym powietrzu i pozytywne nastawienie, które naprawdę działa cuda i sprawia, że więcej nam się chce 🙂

  • oo, nie jest ze mną tak zle- tylko to wysypianie to w dziwnych porach 😉

  • Super wpis! A jeszcze lepsza jest świadomość, że to wszystko robię! Dzięki!

    • To świetnie! Gratuluję! Masz jeszcze jakieś inne zdrowe nawyki?

      • Hmmm jako osobny można by potraktować poranne ćwiczenia, plus taki nawyk, że zawsze jak czuję się przytłoczona, pierwsze, co robię, to wkładam adidasy i idę biegać 🙂 I jeszcze wcinanie warzyw na patelnię przy każdej możliwej okazji 😀

        • To jest świetny pomysł – bieganie oczysza umysł. Co prawda, ja zamiast biegania wychodzę na spacery, ale idea ta sama 🙂

          • Dokładnie – przecież spacer to tylko takie wolniejsze bieganie 😀

          • ja tez uwielbiam długie spacery. Właściwie są to wycieczki. Mam psy i one mnie mobilizuja, nawet jeśli jest paskudna pogoda. Chyba dlatego w ogóle przestałam chorować. Po prostu nie zarażam się, nawet, jeśli wokoł wszyscy pociagaja nosami i kaszlą.

  • Prawie wszystkie zasady stosuję, muszę się poprawi!

  • Dawidzie, ja przeszłam podobna drogę do Twojej i dzisiaj wszystkie 7 punktów nie chwale się, ale mam w małym palcu. Zgodnie z powiedzeniem: lepiej późno niż wcale. Nasze ciało jest tak genialne,że odwdzięczy się zawsze jesli zrobimy dla niego cos dobrego. Nie ma chyba wdzięczniejszego towarzysza naszego życia, niż własne ciało.

    • Bo one nie są trudne, a mogą sporo zmienić w naszym życiu na plus. Dla mnie to takie must have dla każdego człowieka. Polecisz jakiś nawyk?